2 Mart 2012 Cuma

RON MUECK' İN GERÇEK ÜSTÜ BALMUMU HEYKELLERİ

                          

Ron Mueck, 1958 doğumlu Avustralya'lı balmumu heykel sanatçısı ilk çalışmasını 1997 yılında kuklacılık yapan babası için yaptı ve bununla yetinmeyerek 2001 yılından itibaren eserlerini katlayarak tüm dünyanın tanıdığı heykeltraş haline geldi.Şu an İngiltere'de yaşayan bu sanatçının eserlerini  takip etmenizi şiddetle tavsiye ediyorum...
Bakanın tekrar tekrar baktığı çalışmalardan kendinizden de birşeyler bulacağınız muhakkak.Eserlerinden birkaç alıntı... İyi seyirler...               

                                 

Ne kadar gerçekçi değil mi? yanın da duran ziyaretçiyi  görmeseydik eğer  heykel olduğuna inanmak mümkün değil..

                                    

yüzündeki her çizgi yaşanmışlığın göstergesi işte sanatçının ruh halinin heykele iz düşümü...
                     

Yüz dokusundan saçlarına kadar muazzam bir eser...

                                                                   

Dev heykeller hayranlık verici...Resimlerinden bu kadar heyecanlanıyorsam orada olsaydım ve yakından görme fırsatım olsaydı tepkim ne olurdu kestiremiyorum :)

                                       

Buna bayıldım yüzü, saçı, teni, tüyleri, kasları v.s. tek kelime ile kusursuz...


Ziyaret etmek isteyenler için sergi Pittsburg, Pensilvanya, ABD ( Bodies )

Umarım bir gün bu sergiye Türkiye 'de ev sahipliği yapar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder